Главная
Технологія та конструювання в електронній апаратурі, 2023, № 3-4, с. 9-15.
DOI: 10.15222/TKEA2023.3-4.09
УДК 621.355:621.311.61
Використання часткового зарядно-розрядного циклу акумуляторної батареї для збільшення її ресурсу
(українською мовою)
Ліпко Д. О., Бондаренко О. Ф.

Україна, м. Київ, КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Проаналізовано середньостатистичний денний пробіг автомобіля в Україні та інших країнах і встановлено, що він значно менший запасу ходу будь-якого серійного електромобіля. Було досліджено, як впливає обмеження глибини розряду акумуляторної батареї на її ресурс в таких умовах. Отримані результати показали, що при використанні циклу з обмеженням глибини розряду до 50% ресурс батареї можна збільшити на 20%. Розглянуто шляхи модернізації електромобіля для збільшення ресурсу акумуляторної батареї без обмежень для користувача.

Ключові слова: електромобіль, акумуляторна батарея, рівень заряду, частковий цикл, ресурс акумуляторної батареї.

Дата подання рукопису 28.09 2023
Використані джерела
  1. Скрибка Є. Електромобілі 2021: знову подвоїлись. Нафторинок, 28.03.2022. http://www.nefterynok.info/stati/elektromobl-2021-znovu-podvolis.
  2. Закат эпохи ДВС: Где и когда полностью запретят автомобили с дизельными и бензиновыми двигателями. Autoconsulting, 5.07.2019 http://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid = 43899
  3. Granovskii M., Dincer I., Rosen M.A. Economic and environmental comparison of conventional, hybrid, electric and hydrogen fuel cell vehicles. Journal of Power Sources, vol. 159, iss. 2, 2006, pp. 1186 - 1193. https://doi.org/10.1016/j.jpowsour.2005.11.086
  4. Guo J., Zhang X., Gu F., Zhang H., Fan Y. Does air pollution stimulate electric vehicle sales? Empirical evidence from twenty major cities in China. Journal of Cleaner Production, 2020, vol. 249, p.119372. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.119372
  5. Ota Y., Taniguchi H., Nakajima T. et al. Autonomous distributed V2G (vehicle-to-grid) satisfying scheduled charging. IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 3, iss. 1, 2012, pp. 559 - 564. https://doi.org/10.1109/TSG.2011.2167993
  6. Albatayneh A., Assaf M., Alterman D., Jaradat M. Comparison of the overall energy efficiency for internal combustion engine vehicles and electric vehicles. Environmental and Climate Technologies, 2020, vol. 24, iss. 1, pp. 669 - 680. https://doi.org/10.2478/rtuect-2020-0041
  7. Motoaki Y., Shirk M.G. Consumer behavioral adaption in EV fast charging through pricing. Energy Policy, vol. 108, 2017, pp. 178 - 183. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2017.05.051
  8. Keil P., Schuster S. F., Wilhelm J. et al. Calendar aging of lithium-ion batteries. Journal of The Electrochemical Society, 2016, vol. 163, no. 9, pp. A1872 - A1880. https://doi.org/10.1149/2.0411609jes
  9. Kabir M. M., Demirocak D. E. Degradation mechanisms in Li-ion batteries: a state-of-the-art review. International Journal of Energy Research, 2017, vol. 41, iss. 14, pp. 1963 - 1986. https://doi.org/10.1002/er.3762
  10. Emma Woollacott. Electric cars: What will happen to all the dead batteries? BBC.News, 27.04.2021https://www.bbc.com/news/business-56574779
  11. Новицький О. На який реальний пробіг варто розраховувати, купуючи вживане авто. AUTO.RIA, 30.01. 2019. https://auto.ria.com/uk/news/first_auto/241867/na-kakoj-realnyj-probeg-stoit-rasschityvat-pokupaya-b-u-avtomobil.html
  12. Nissan leaf charging guide. Pure-EV, https://www.pure-ev.co.uk/nissan-leaf-charging/
  13. Saldana G., Martin J. I. S., Zamora I. et al. Empirical electrical and degradation model for electric vehicle batteries. IEEE Access, 2020, vol. 8, pp. 155576 - 155589. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3019477
  14. Millner A. Modeling Lithium Ion battery degradation in electric vehicles. 2010 IEEE Conference on Innovative Technologies for an Efficient and Reliable Electricity Supply, USA, Waltham, MA, 2010, pp. 349 - 356. https://doi.org/10.1109/CITRES.2010.5619782
  15. Zeng X., Li M., Abd El-Hady D. et al. Commercialization of lithium battery technologies for electric vehicles. Advanced Energy Materials, 2019, vol. 9, iss. 27. https://doi.org/10.1002/aenm.201900161
  16. Miao Y., Hynan P., Jouanne von A., Yokochi A., Current Li-ion battery technologies in electric vehicles and opportunities for advancements. Energies, 2019, vol. 12, iss. 6, pp. 1074 - 1094. https://doi.org/10.3390/en12061074
  17. Alaoui C. Solid-state thermal management for lithium-ion EV batteries. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 2013, vol. 62, no. 1, pp. 98 - 107. https://doi.org/10.1109/TVT.2012.2214246.
  18. Argue Ch. What 6,000 EV batteries tell us about EV battery health. GEOTAB, 7.08.2020. https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
  19. Xu B., Oudalov A., Ulbig A. et al. Modeling of lithium-ion battery degradation for cell life assessment. IEEE Transactions on Smart Grid, 2018, vol. 9, no. 2, pp. 1131 - 1140. https://doi.org/10.1109/TSG.2016.2578950
  20. Han X., Lu L., Zheng Y. et al. A review on the key issues of the lithium ion battery degradation among the whole life cycle. eTransportation, 2019, vol. 1, 100005. https://doi.org/10.1016/j.etran.2019.100005